Alfa Romeo Giulia GTA este una dintre cele mai extreme berline datorita modificarilor aduse. In acest articol, va prezentam cateva dintre caracteristicile acestui model puternic.
Dupa cativa ani pe piata, se poate spune ca Alfa Romeo Giulia nu a avut impactul scontat. Drept urmare, germanii nu au reusit sa tina pasul in ceea ce priveste cifrele de vanzari, chiar daca varianta Quadrifoglio, echipata cu motor Ferrari, a amutit multe guri. Giulia GTA a fost creata pentru a revitaliza asteptarile legate de acest model.
Dupa mai bine de un deceniu de absenta, compania din Biscione a readus la viata un nume legendar in lumea auto: trei litere care ne duc cu gandul la o perioada in care Alfa Romeo era regina competitiei si a sportivitatii in materie de modele de sosea. Cititi mai departe pentru a afla mai multe despre acest model.
Giulia GTA: o masina mai placuta din punct de vedere estetic
Ultima data cand am vazut denumirea GTA a fost in 2009, pe un prototip casat a ceea ce ar fi putut fi o varianta foarte radicala a lui Alfa Romeo MiTo. La inceputul noului mileniu, aceasta a putut fi vazuta pe masini de serie precum Alfa Romeo 147 GTA si 156 GTA.
Principala diferenta intre GTA si Quadrifoglio Verde este estetica. GTA-urile au un stil mult mai agresiv, cu caracteristici aerodinamice mai mult si mai putin extreme. Acest lucru se datoreaza faptului ca Sauber Engineering, parte a echipei de F1, a fost implicata in dezvoltarea aerodinamica a acestor versiuni.
Toate aceste elemente sunt realizate din fibra de carbon, la fel ca si noile bare de protectie, spoilerul, difuzorul cu doua tevi de esapament duble centrale (sistem Akrapovič) si noile aripi spate. Acestea sunt necesare deoarece ecartamentul a fost marit cu 50 mm pe ambele punti, precum si noile jante de 20 de inch.
Interiorul prezinta, de asemenea, modificari estetice, cum ar fi panourile din carbon de pe usi, plansa de bord, volan si consola centrala. In plus, ies in evidenta cusaturile contrastante si tapiteria mixta piele/Alcantara pe toate suprafetele.
Ca si cum asta nu ar fi fost de ajuns, atunci cand cumperi un GTA primesti un kit de sofer cu o casca Bell, un costum de curse ignifugat, pantofi Alpinestars si un circuit care te invata cum sa scoti tot ce e mai bun din masina.
Date tehnice
Din punct de vedere mecanic, a fost pastrat cunoscutul bloc V6 twin-turbo de 2,9 litri dezvoltat si construit de Ferrari la Maranello. Acesta producea 510 CP, dar a fost redus la 540 CP. Cu o greutate de doar 1520 kg (cu 100 mai putin), rezulta un raport putere/greutate de 2,82 kg/Cp.
Acceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza doar 3,6 secunde, ceea ce este o cifra buna avand in vedere ca puterea este transmisa exclusiv rotilor din spate. Pentru a obtine acest timp, este necesara utilizarea Launch Control.
Giulia GTAm: versiunea agresiva
Italienii au facut restul pentru Giulia GTAm. In timp ce din punct de vedere mecanic este neschimbata, aceasta este mai agresiv tunata. Aceasta include o reducere a greutatii, care se observa clar la interior. Exteriorul sau este usor de recunoscut datorita aripii spate uriase din fibra de carbon.
In timp ce GTA este o berlina traditionala, GTAm este un model cu doua locuri. Scaunele din spate sunt prevazute cu o cusca de rulare, ceea ce dovedeste ca habitatul sau natural este circuitul de curse. Și nu, nu au renuntat pur si simplu la scaunele din spate. Scaunele din fata sunt acum niste scaune tip „bucket” din fibra de carbon, cu hamuri in sase puncte, exact ca in curse.
Conceptul sau aminteste mai mult de un Jaguar XE SV Project 8 decat de un BMW M3, cu care Giulia Quadrifoglio concureaza deja.
Puteti cumpara o Giulia GTA?
Pentru a achizitiona aceasta berlina, trebuie retinut ca GTA costa 175.000 de euro, iar GTAm 180.000 de euro pana in 2021. Cu toate acestea, productia a fost limitata la 500 de unitati, care au fost deja epuizate pana la sfarsitul anului 2021.