Ultima actualizare: 27 ianuarie 2024
BYD Dolphin, un concurent demn de luat in seama in batalia masinilor electrice accesibileBYD Dolphin este o masina electrica compacta, fara mari pretentii, care isi poate croi o nisa pe piata datorita pretului sau (de la 29.990 de euro).
Chinezii sunt aici, iar obiectivul lor de a detrona marcile europene consacrate se realizeaza treptat. Astfel, se duce un razboi al preturilor, care ofera multor oameni posibilitatea de a-si cumpara o masina electrica, iar in aceasta batalie a intrat si noua compacta BYD Dolphin, cu un pret devastator de 29.990 de euro.
In aceasta batalie, cel mai direct concurent este MG 4, cu care imparte specificatiile variantelor mecanice oferite si care provine tot din China. Cand a fost lansat, a cucerit piata si a devenit imediat una dintre cele mai atractive alternative pentru public, datorita designului, tehnologiei si, mai ales, pretului sau. Acum, BYD este gata sa intre in joc.
Descoperiti in aceasta lectura principalele caracteristici ale acestui model chinezesc care vrea sa revolutioneze piata masinilor electrice.
O masina compacta fara prea multa agitatie
Una dintre adaptarile europene care au avut cel mai mare impact vizual asupra modelului BYD Dolphin sunt barele de protectie. In comparatie cu modelul original, acestea au influentat dimensiunile vehiculului si au marit lungimea la 4,29 metri. Cu aceste dimensiuni, modelul se afla in competitie directa cu vehicule electrice precum Volkswagen ID.3 si derivatul acestuia, Cupra Born.
In timp ce designul obisnuit al BYD este curbat si elegant, BYD Dolphin opteaza pentru o linie mult mai tehnica si industriala. Asa cum s-ar spune in jargonul artistic, designul sau ar putea fi descris ca fiind mai degraba un produs de consum decat un design auto.
Merita sa ne amintim ca designul unui dispozitiv electronic nu este acelasi lucru cu designul unui automobil. Cu toate acestea, pe masura ce aparatele electrice evolueaza spre un mijloc de transport simplu, realizarea acestei idei de design are sens.
Acest model profita de modificarile recente ale reglementarilor europene si introduce un cadru de grila a radiatorului iluminat la lumina zilei. Profilul decupat in forma de Z ar putea fi comparabil cu cel al celor mai recente modele Hyundai. Poate ca cel mai important detaliu al modelului BYD Dolphin este lumina din spate.
Desi ideea de baza din spatele designului farului este cea a unei benzi de LED-uri, asa cum este folosita de multi altii, BYD a decis sa se diferentieze de ceilalti si sa impleteasca linia de lumina la capete. Acest lucru face ca Dolphin sa fie usor de recunoscut in trafic pe timp de noapte.
Cabina aproape de prototip
Din punct de vedere estetic, interiorul urmeaza linia deja observata pe alte modele ale marcii, cum ar fi SUV-ul mic Atto 3, modelul frate al gamei, specializat in elemente maritime. Atat dispunerea comenzilor, cat si forma generala amintesc de Smart #1, in special consola centrala.
De asemenea, urmeaza exemplul vehiculelor electrice ale grupului VAG, cu care concureaza, prin reducerea la minimum a dimensiunii afisajului instrumentelor de bord. Aici sunt afisate doar informatiile necesare despre starea vehiculului. Toate celelalte functii sunt limitate la ecranul principal de 12,3 inchi si la butoanele fizice reale.
Este un vehicul cu cinci locuri strict, fara solutii inovatoare in ceea ce priveste spatiul, cum ar fi scaunele magice ale unui Honda Jazz. La fel ca toti rivalii sai, ofera doar un portbagaj de baza de 349 de litri, care poate fi extins la 1310 litri. Acesta este cu siguranta un spatiu mai mult decat suficient pentru majoritatea oamenilor.
Trei niveluri de performanta
BYD stie ca, pentru a reusi intr-un segment atat de competitiv precum cel al clasei compacte, are nevoie nu doar de o versiune puternica, ci si de o autonomie mai mare. Prin urmare, sunt oferite doua optiuni de baterii cu o capacitate de 45 kWh si 60,4 kWh, ambele realizate din LFP (lithium ferophosphate), un material mai ieftin care se degradeaza mai putin in timp si in kilometri.
In cazul modelelor entry-level, bateria de mici dimensiuni poate fi combinata cu doua propulsoare cu 95 si 177 CP. Modelul cu baterie mare are o putere a motorului de 204 CP si o autonomie omologata de 427 de kilometri, ceea ce il face cel mai puternic model din gama.
Pe langa tipul de baterie si de motor, exista patru variante de echipare din care puteti alege: Active, Boost, Comfort si Design. Prima varianta de echipare este deja echipata standard cu franare de urgenta, control activ al vitezei de croaziera, avertizare pentru unghiul mort si camera de 360 de grade. Cea de-a doua ofera jante suplimentare de 17 inch si o punte spate multi-link mai elaborata.
Cele doua niveluri superioare de echipare ofera, de asemenea, o statie de incarcare de 11 kWh cu tehnologie de incarcare in doua directii, un sistem audio imbunatatit cu opt difuzoare, un acoperis panoramic, geamuri fumurii si incarcare wireless pentru smartphone-uri.
Pariul delfinului BYD
BYD Dolphin este disponibil pe piata interna de doi ani. In acest timp, marca chineza si-a dedicat resursele pentru a-l adapta la gusturile europenilor. Ca urmare, a decis o gama specifica de modele si a testat un tuning care vizeaza si piata noastra.
La sfarsitul zilei, cifrele de vanzari ne vor arata daca ajustarile facute au meritat si ce impact a avut de fapt acest model electric pe piata auto.