Dacia face un pas important spre electrificare. Constructorul de la Mioveni a anunțat că popularul model Sandero, care domină vânzările în Europa, va primi o versiune complet electrică spre finalul anului 2027. Vestea vine direct de la șeful mărcii, Denis Le Vot, care a făcut anunțul în cadrul unei conferințe despre rezultatele din 2024.
Potrivit motor1.com, Sandero va beneficia de o „soluție complet electrică”, după cum a declarat Le Vot într-o conferință cu jurnaliștii pe 16 ianuarie. Deși detaliile tehnice sunt încă sub wraps, această mișcare marchează o schimbare semnificativă pentru marca românească, care a reușit să vândă impresionantul număr de 676.340 de mașini anul trecut, o creștere de 2,7%.
Planurile de electrificare ale Dacia devin din ce în ce mai clare
Șeful Dacia nu s-a oprit aici cu veștile bune. Le Vot a dezvăluit că marca va lansa „mai mult de două modele” electrice în fiecare an în următorul deceniu. În prezent, singurul model electric al mărcii este micuțul Spring, produs în China, ale cărui vânzări au scăzut cu 63% anul trecut în Europa, ajungând la doar 22.000 de unități. Această scădere se datorează pierderii subvențiilor pentru mașini electrice în Franța și noilor tarife impuse de UE pentru vehiculele electrice fabricate în China.
Conform electrive.com, viitorul Sandero electric ar putea folosi platforma AmpR Small, aceeași tehnologie pe care o găsim la SUV-urile mici și hatchback-urile Renault 4 și 5. Această strategie se aliniază perfect cu filozofia Dacia de a folosi tehnologii deja amortizate de la grupul Renault pentru a menține costurile scăzute.
Cum se pregătește Dacia pentru noile standarde de emisii
În prezent, Dacia oferă sisteme hibride complete pe modelele sale mai mari: SUV-ul compact Duster, crossover-ul Jogger și noul venit în familie, SUV-ul Bigster. Dar marca românească rămâne în urma Renault când vine vorba de electrificare, având o gamă „mai orientată spre motoare termice”, după cum recunoaște chiar Le Vot.
Această situație pune presiune pe Dacia pentru a respecta țintele stricte de CO2 ale UE pentru 2025. Grupul Renault, împreună cu partenerii săi Nissan și Mitsubishi, trebuie să reducă un decalaj de 16 grame de CO2 per kilometru pentru a evita amenzile UE.
Pentru următorii doi ani, Dacia se concentrează pe hibridizarea întregii game. Noul Bigster va primi un motor hibrid complet de 155 CP și un sistem mild hybrid de 48V. În plus, până la sfârșitul lui 2025, atât Duster cât și Bigster vor beneficia de un sistem hibrid cu transmisie automată și tracțiune integrală.
Ți-a plăcut articolul? Distribuie-l și prietenilor tăi pasionați de mașini și fii primul care află noutățile despre viitoarele modele Dacia!
Sursa imaginii: Motor1
Etichete: Dacia Sandero, mașină electrică, Dacia Spring, hibrid, Renault, emisii CO2