Lotus Eletre este o nouă propunere în domeniul SUV-urilor electrice, caracterizată prin progrese care merg de la aspecte tehnologice la cele estetice. Aflați mai multe despre acest model citind acest articol.
Din vechiul Lotus nu va mai rămâne aproape nimic, deoarece compania britanică face acum parte din gigantul chinez Geely. Investiția asiatică se face simțită în cadrul companiei cu germenele unei tranziții către propulsie electrică, cu produse impresionante precum Lotus Evija de 2.000 CP. Cu noul Lotus Eletre, însă, aceștia vizează un segment în creștere: SUV-urile electrice.
După Evija și Emira, mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, acesta este al treilea model 100% nou de la susținerea menționată mai sus din partea Geely, ultima mașină cu combustie de la Lotus. Eletre este un produs care se îndepărtează și mai mult de filosofia lui Colin Chapman, fondatorul mărcii. Este mare, puternic, dar și greu din cauza bateriilor.
Vor exista trei versiuni: versiunea de bază, S și R. Prețurile pornesc de la 95.000 de euro și ajung până la 150.000 de euro pentru Eletre R. Eletre va fi completat ulterior de un nou model, Eletre. Emeya. Acest proiect este o berlină mare cu patru uși, 100% electrică, care va fi un concurent direct al lui Porsche Taycan.

Un SUV influențat de aerodinamică
Cu farurile ascunse în zona grilei radiatorului și cu prizele de aer direct sub ele, Eletre arată mult mai modern și mai agresiv. Semnătura luminilor de zi trece printr-o optică în formă de bumerang și este amplasată pe capotă.
Lotus a depus mult efort în detalii și a optat pentru o grilă inferioară activă a radiatorului. Aceasta are o formă hexagonală formată din șase triunghiuri care pot fi deschise sau închise pentru a îmbunătăți răcirea bateriei și aerodinamica.
Vederea laterală a acestui SUV este impresionantă. În timp ce linia de centură pare înaltă, fustele laterale nevopsite și jantele uriașe din aliaj de 23 de inch contribuie, de asemenea, la aspectul său dinamic. În plus, mânerele de ușă înclinate sau oglinzile digitale fac aluzie la înalta tehnologie folosită în acest Eletre și, în același timp, fac din Cx.
Lotus Eletre are o lungime de 5,10 metri.
Designul părții din spate este foarte aerodinamic, începând cu o lunetă foarte înclinată orizontal și un spoiler dublu.
Sub acesta se află un decupaj care găzduiește luminile spate sub forma unei singure linii LED orizontale foarte subțiri, însoțite de inscripția Lotus și flancate de două guri de aerisire inspirate de Evija, care în acest caz sunt și funcționale.
La construcția acestui vehicul au fost folosite doar cele mai bune materiale. În timp ce panourile caroseriei sunt realizate din aluminiu, toate părțile care par a fi vopsite în negru sunt de fapt realizate din fibră de carbon. Un senzor LIDAR retractabil montat sus pe parbriz dovedește că există cele mai recente progrese tehnologice.

Habitaclul asemănător unui prototip
Interiorul dă impresia unui prototip futurist, în stil salon. Lotus a găsit un echilibru printr-o selecție atentă de finisaje și materiale de înaltă calitate, inclusiv fibră de carbon și forme moderne pentru planșa de bord și scaune. În ceea ce privește acest din urmă aspect, există o dispunere a scaunelor în 2+2 sau clasica dispunere a scaunelor în 2+3.
Întregul habitaclu are o ambianță excesiv de tehnologică datorită iluminării ambientale și a unui cockpit plin de ecrane. Două dintre acestea sunt mici și orizontale, pentru șofer și pasagerul din față, iar unul este mare și servește drept centru de infotainment.
Exclusiv în cazul modelelor 2+2, pasagerii din spate au un al doilea ecran tactil mare în propria consolă centrală.
În plus, Eletre beneficiază de o gamă întreagă de sisteme de asistență la condus, Printre acestea se numără controlul adaptiv al vitezei de croazieră, recunoașterea semnelor de circulație, alertă de trafic încrucișat, asistență la schimbarea benzii de rulare și sistemul de apel de urgență e-Call.

Specificații
Lotus Eletre iese cel mai mult în evidență din punct de vedere mecanic și își arată clar intenția de a fi o mașină super sport în format SUV. În cazul modelelor de bază și S, sunt folosite două motoare (unul pe fiecare punte) pentru o putere totală de 600 CP și 710 Nm cu tracțiune integrală. Modelul de top Eletre R dispune de o cutie de viteze electrică cu două trepte și oferă o o putere de 905 CP și 985 Nm.
Acest sistem de transmisie este montat pe un platforma Electric Premium Architecture (EPA), care este realizată din oțel și aluminiu de înaltă rezistență. Această platformă găzduiește o baterie litiu-ion plată de 112 kWh, care este identică în toate cele trei versiuni.
Autonomia modelelor Eletre și Eletre S este de 600 km, în timp ce Eletre R are o autonomie de 490 km.
Performanțele de conducere sunt uimitoare: Eletre R accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2,95 secunde și are o viteză maximă de 265 km/h. Atât performanțele, cât și autonomia sunt influențate de diferitele moduri de condus: Range, Tour, Sport, Off-Road și Individual.
De asemenea, dispune de o arhitectură de încărcare rapidă de 800 de volți. Aceasta înseamnă că o autonomie de 400 de kilometri poate fi atinsă în doar 20 de minute cu un încărcător rapid de 350 kW. De asemenea, este disponibil și un încărcător de curent alternativ de 22 kW.
Lotus Eletre: un SUV electric extraordinar
Cu acest vehicul, marca Lotus își continuă angajamentul față de tranziția către modele 100% electrice, concepute pentru a oferi performanțe dinamice remarcabile. Acest lucru este demonstrat de aspectele tehnice, mecanice și estetice care fac din acest vehicul o alegere formidabilă în sectorul SUV-urilor electrice.
Aceasta va continua cu siguranță să fie perspectiva mărcii Hethel sub conducerea lui Geely. Așadar, fiți cu ochii pe aceste noi modele, care au la bord o mulțime de tehnologie, confort și siguranță.