Lotus Eletre este o noua propunere in domeniul SUV-urilor electrice, caracterizata prin progrese care merg de la aspecte tehnologice la cele estetice. Aflati mai multe despre acest model citind acest articol.
Din vechiul Lotus nu va mai ramane aproape nimic, deoarece compania britanica face acum parte din gigantul chinez Geely. Investitia asiatica se face simtita in cadrul companiei cu germenele unei tranzitii catre propulsie electrica, cu produse impresionante precum Lotus Evija de 2.000 CP. Cu noul Lotus Eletre, insa, acestia vizeaza un segment in crestere: SUV-urile electrice.
Dupa Evija si Emira, mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, acesta este al treilea model 100% nou de la sustinerea mentionata mai sus din partea Geely, ultima masina cu combustie de la Lotus. Eletre este un produs care se indeparteaza si mai mult de filosofia lui Colin Chapman, fondatorul marcii. Este mare, puternic, dar si greu din cauza bateriilor.
Vor exista trei versiuni: versiunea de baza, S si R. Preturile pornesc de la 95.000 de euro si ajung pana la 150.000 de euro pentru Eletre R. Eletre va fi completat ulterior de un nou model, Eletre. Emeya. Acest proiect este o berlina mare cu patru usi, 100% electrica, care va fi un concurent direct al lui Porsche Taycan.
Un SUV influentat de aerodinamica
Cu farurile ascunse in zona grilei radiatorului si cu prizele de aer direct sub ele, Eletre arata mult mai modern si mai agresiv. Semnatura luminilor de zi trece printr-o optica in forma de bumerang si este amplasata pe capota.
Lotus a depus mult efort in detalii si a optat pentru o grila inferioara activa a radiatorului. Aceasta are o forma hexagonala formata din sase triunghiuri care pot fi deschise sau inchise pentru a imbunatati racirea bateriei si aerodinamica.
Vederea laterala a acestui SUV este impresionanta. In timp ce linia de centura pare inalta, fustele laterale nevopsite si jantele uriase din aliaj de 23 de inch contribuie, de asemenea, la aspectul sau dinamic. In plus, manerele de usa inclinate sau oglinzile digitale fac aluzie la inalta tehnologie folosita in acest Eletre si, in acelasi timp, fac din Cx.
Lotus Eletre are o lungime de 5,10 metri.
Designul partii din spate este foarte aerodinamic, incepand cu o luneta foarte inclinata orizontal si un spoiler dublu.
Sub acesta se afla un decupaj care gazduieste luminile spate sub forma unei singure linii LED orizontale foarte subtiri, insotite de inscriptia Lotus si flancate de doua guri de aerisire inspirate de Evija, care in acest caz sunt si functionale.
La constructia acestui vehicul au fost folosite doar cele mai bune materiale. In timp ce panourile caroseriei sunt realizate din aluminiu, toate partile care par a fi vopsite in negru sunt de fapt realizate din fibra de carbon. Un senzor LIDAR retractabil montat sus pe parbriz dovedeste ca exista cele mai recente progrese tehnologice.
Habitaclul asemanator unui prototip
Interiorul da impresia unui prototip futurist, in stil salon. Lotus a gasit un echilibru printr-o selectie atenta de finisaje si materiale de inalta calitate, inclusiv fibra de carbon si forme moderne pentru plansa de bord si scaune. In ceea ce priveste acest din urma aspect, exista o dispunere a scaunelor in 2+2 sau clasica dispunere a scaunelor in 2+3.
Intregul habitaclu are o ambianta excesiv de tehnologica datorita iluminarii ambientale si a unui cockpit plin de ecrane. Doua dintre acestea sunt mici si orizontale, pentru sofer si pasagerul din fata, iar unul este mare si serveste drept centru de infotainment.
Exclusiv in cazul modelelor 2+2, pasagerii din spate au un al doilea ecran tactil mare in propria consola centrala.
In plus, Eletre beneficiaza de o gama intreaga de sisteme de asistenta la condus, Printre acestea se numara controlul adaptiv al vitezei de croaziera, recunoasterea semnelor de circulatie, alerta de trafic incrucisat, asistenta la schimbarea benzii de rulare si sistemul de apel de urgenta e-Call.
Specificatii
Lotus Eletre iese cel mai mult in evidenta din punct de vedere mecanic si isi arata clar intentia de a fi o masina super sport in format SUV. In cazul modelelor de baza si S, sunt folosite doua motoare (unul pe fiecare punte) pentru o putere totala de 600 CP si 710 Nm cu tractiune integrala. Modelul de top Eletre R dispune de o cutie de viteze electrica cu doua trepte si ofera o o putere de 905 CP si 985 Nm.
Acest sistem de transmisie este montat pe un platforma Electric Premium Architecture (EPA), care este realizata din otel si aluminiu de inalta rezistenta. Aceasta platforma gazduieste o baterie litiu-ion plata de 112 kWh, care este identica in toate cele trei versiuni.
Autonomia modelelor Eletre si Eletre S este de 600 km, in timp ce Eletre R are o autonomie de 490 km.
Performantele de conducere sunt uimitoare: Eletre R accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 2,95 secunde si are o viteza maxima de 265 km/h. Atat performantele, cat si autonomia sunt influentate de diferitele moduri de condus: Range, Tour, Sport, Off-Road si Individual.
De asemenea, dispune de o arhitectura de incarcare rapida de 800 de volti. Aceasta inseamna ca o autonomie de 400 de kilometri poate fi atinsa in doar 20 de minute cu un incarcator rapid de 350 kW. De asemenea, este disponibil si un incarcator de curent alternativ de 22 kW.
Lotus Eletre: un SUV electric extraordinar
Cu acest vehicul, marca Lotus isi continua angajamentul fata de tranzitia catre modele 100% electrice, concepute pentru a oferi performante dinamice remarcabile. Acest lucru este demonstrat de aspectele tehnice, mecanice si estetice care fac din acest vehicul o alegere formidabila in sectorul SUV-urilor electrice.
Aceasta va continua cu siguranta sa fie perspectiva marcii Hethel sub conducerea lui Geely. Asadar, fiti cu ochii pe aceste noi modele, care au la bord o multime de tehnologie, confort si siguranta.