Ritmul rapid al schimbărilor din mediul de afaceri de astăzi îi determină pe profesioniști să-și dezvolte constant noi abilități. Iată ce ne spun câțiva lideri de business despre cum să reușim acest lucru.
Începutul unui nou an aduce cu sine o mulțime de rezoluții, inclusiv dorința de a ne îmbunătăți cunoștințele și abilitățile personale. Dovezile arată că învățarea continuă este o rezoluție pe care vei dori să o păstrezi.
Cuprins articol
Harvard Business Review sugerează că angajările bazate pe competențe sunt din ce în ce mai importante pentru strategiile de recrutare ale companiilor. Într-o eră a schimbărilor constante, profesioniștii care dobândesc noi cunoștințe au mai multe șanse să urce pe scara carierei.
Așadar, cum te poți concentra pe învățarea continuă? Șase lideri de business își împărtășesc cele mai bune sfaturi.
Rămâi curios și deschis la nou
Dave Moyes, partener pentru sisteme digitale și informație la SimpsonHaugh Architects, spune că cel mai bun mod de a învăța lucruri noi este să rămâi curios.
„Fii ca acel copil de cinci ani care vrea să bage degetul în priză”, spune el.
Totuși, să te comporți ca un copil când ești profesionist cu experiență e mai ușor de zis decât de făcut. Moyes spune că secretul succesului este să rămâi modest.
„Trebuie să privești totul cu ochii deschiși”, spune el. „Cineva știe întotdeauna mai multe decât tine despre ceva, indiferent ce ar fi acel ceva.”
Moyes a explicat pentru ZDNET că cei care învață continuu nu presupun nimic și renunță la orice urmă de aroganță.
„Tu știi multe despre ce știi, dar și alții știu la fel de multe”, spune el. „Învață de la ei. Vorbește cu ei. Lumea e mare.”
Stabilește-ți ținte ambițioase
Carrie Jordan, director global pentru execuția programelor la Microsoft, se descrie ca fiind o învățătoare pasionată și spune că dezvoltarea personală continuă este vitală pentru succesul în carieră.
„Încerc să citesc două cărți în același timp, una audio și una pe hârtie”, spune ea. „Astfel, nu am nicio scuză, indiferent unde mă aflu, să continui să învăț. Această abordare mă menține proaspătă și învăț mereu lucruri noi.”
Jordan a dezvăluit pentru ZDNET că își propune să citească atâtea cărți câți ani împlinește în anul respectiv.
„Acest obiectiv nu era așa greu de atins în anii 20 și 30”, spune ea. „Devine din ce în ce mai dificil cu fiecare an care trece. Cu toate acestea, obiectivul mă motivează să citesc în loc să pierd timpul pe social media sau cu alte lucruri care nu-mi îmbogățesc continuu baza de cunoștințe.”
Jordan a fost numită responsabilă pentru învățare la Microsoft, ceea ce presupune să împărtășească cunoștințele pe care le descoperă. De asemenea, organizează o Săptămână a Învățării pentru echipa sa.
„Timp de o săptămână în fiecare trimestru, anulăm toate întâlnirile interne și folosim acel timp pentru training-uri, citit cărți, ascultat podcasturi și multe altele”, spune ea. „Această abordare a avut mult succes în a-i determina pe oameni să-și dedice timpul învățării.”
Găsește un loc de muncă care să te pasioneze
Raymond Boyle, vicepreședinte pentru date și analiză la Hyatt Hotels, spune că munca într-un domeniu interesant și în continuă schimbare îți menține cunoștințele proaspete.
„Datele sunt peste tot și aparțin tuturor, iar organizația trebuie să funcționeze ca o unitate într-un mod foarte flexibil și independent, dar cu o aliniere strânsă la elementele de bază”, spune el.
„Cred că domeniul datelor este fascinant și interesant, și întotdeauna mi s-a părut un domeniu plăcut în care să lucrez.”
Boyle a explicat pentru ZDNET că orice profesionist care vrea să-și ajute organizația să folosească datele pentru a rămâne în față trebuie să continue să învețe lucruri noi.
„Datele au un impact major și schimbă modul în care funcționează lumea. Inovațiile și ritmul schimbărilor în acest domeniu sunt foarte ample”, spune el.
„Modul în care o organizație interacționează cu datele poate fi un avantaj competitiv puternic. Dacă o faci bine, afacerile tale pot evolua mai rapid, pot fi mai inovatoare și pot îmbrățișa schimbarea în siguranță.”
Analizează critic ideile noi
Roger Joys, vicepreședinte pentru platforme cloud enterprise la firma de telecomunicații GCI din Alaska, este un învățător pe viață: „Aruncă-mi lucruri noi și vreau să le învăț.”
Joys a împărtășit cu ZDNET câteva abordări care l-au ajutat în carieră.
„Citește și fii atent”, spune el. „Și gândește critic. Există milioane de postări pe blog unde cineva spune ‘Asta e strălucitor și nou.’ Trebuie să te uiți și să-ți pui întrebarea: ‘E util pentru companie?'”
Joys spune că gândirea critică înseamnă să înveți cum o idee sau inovație nouă ar putea fi aplicată în contextul organizațional actual.
„La sfârșitul zilei, compania îți plătește salariul”, spune el. „Gândește-te cum pot aduce lucrurile noi valoare pentru business.”
Caută probleme de rezolvat
Phil Worsley, șef pentru managementul identității și accesului (IAM) la Universitatea Leeds, spune că învață cel mai bine când este expus la un domeniu nou.
Această situație s-a întâmplat în rolul său de la Leeds când a preluat conducerea IAM după ce a creat o soluție pentru cerințele de muncă virtuală în timpul pandemiei de coronavirus.
„Sunt nou în domeniul identității. Mi se pare interesantă munca pe care o facem. Mereu apare ceva nou. Mereu există o problemă care trebuie rezolvată”, spune el.
„Îmi place să duc lucrurile la bun sfârșit și să văd beneficiile muncii noastre, iar această dorință mă motivează să-mi îmbunătățesc cunoștințele.”
Tratează-ți jobul ca pe un hobby
Keith Woolley, director digital și de informații la Universitatea Bristol, spune că cel mai fain lucru la jobul său este că e ca un hobby.
„Sunt în mod natural interesat de ceea ce fac. Așa că citesc lucruri din jurul meu fără să-mi dau seama că absorb informații noi”, spune el.
„Dacă ești entuziasmat de ceea ce faci, învățarea vine natural pentru că este un interes autentic. Apoi învățarea se întâmplă când nu te aștepți.”
Woolley a spus pentru ZDNET că își consolidează cunoștințele participând la evenimente din industrie, menținând contactul cu oamenii din rețeaua sa de încredere și monitorizând tendințele IT din publicațiile de business.
„Trebuie să cauți constant inovația”, spune el. „Și sunt foarte norocos cu locul în care lucrez. Este un mediu de învățare, așa că este unul dintre acele locuri unde vezi mereu lucruri noi.”
Dacă acest articol ți s-a părut util, te încurajăm să-l distribui și altor persoane care ar putea beneficia de sfaturile acestor lideri de business despre învățarea continuă. Împreună putem construi o cultură a dezvoltării personale și profesionale.
Sursa imaginii: Unsplash
Etichete: învățare continuă, dezvoltare profesională, sfaturi carieră, leadership, inovație, educație