Networkingul înseamnă, pe scurt, să-ți faci relații și conexiuni sau, mai simplu spus, să comunici cu oamenii. Unora le place să stea de vorbă cu toată lumea, alții preferă să discute doar chestii importante cu colegii, iar unii se simt cel mai bine singuri. Hai să vedem cum poți să-ți faci relații care chiar contează și unde poți găsi oameni care să te ajute să crești.
Cuprins articol
Cum îți construiești relații care chiar contează
Networkingul nu înseamnă doar să-ți umpli agenda de telefon cu cât mai multe numere. Ce contează cu adevărat e să construiești relații bazate pe încredere, care să fie utile pentru ambele părți. Și cu cât începi mai devreme să cunoști oameni interesanți, cu atât mai bine.
Nu trebuie neapărat să vânezi directori de multinaționale – poți învăța o grămadă și de la un coleg de facultate, de la cineva de la muncă sau de la o persoană pe care o întâlnești la un training. Poți afla cum și-au construit cariera sau cum au reușit să aibă succes în domeniul lor. Normal că la început o să-ți fie rușine să intri în vorbă cu necunoscuți, dar cu timpul o să vezi că nu-i nimic complicat și că oamenilor chiar le place să-și împărtășească experiența.
Dacă ești student, nu rata stagiile de practică oferite de facultate – e șansa perfectă să cunoști manageri și, dacă lași o impresie bună, s-ar putea să primești o ofertă de job după absolvire.
Mergi la evenimente unde găsești oameni ca tine
Multora li se pare mai comod să dea un mesaj și să pună câteva întrebări online, dar e mult mai util să cunoști oameni față în față. Du-te la conferințe, workshop-uri și alte evenimente unde poți întâlni persoane din domeniul tău. Măcar acolo o să-ți fie mai ușor să legi o conversație, pentru că aveți deja ceva în comun.

Ca să întărești o relație nouă, fă-i celuilalt un compliment sincer. Dar fii atent la limite și la bunul simț – e mai ok ca o femeie să laude altă femeie. Și bărbații pot aprecia calitățile profesionale ale unei femei, dar trebuie să fie atenți să nu treacă granița. Oamenii simt imediat când nu ești sincer, așa că fii autentic când faci complimente sau când vrei să cunoști pe cineva.
Învață să vorbești despre tine într-un mod interesant
Ca să cunoști pe cineva, trebuie să știi să te prezinți și să explici de ce ai vrut să vorbești fix cu persoana respectivă. Poți povesti unde lucrezi sau studiezi și ce ai realizat până acum. Experții recomandă să vorbești despre tine ca și cum ai descrie pe altcineva. Dar nu te lungi prea mult cu prezentarea!
După ce cunoști pe cineva, poți să-i dai un follow pe rețelele sociale sau să-i trimiți un mesaj. Dacă nu ai încă multe cunoștințe utile, poți să-ți faci o pagină unde să împărtășești lucruri din domeniul tău – așa o să te găsească oameni cu aceleași interese, cu care poți apoi să vorbești online sau să te vezi.
Ia în serios construirea relațiilor
Fă-ți timp să postezi ceva interesant sau să pui câteva întrebări importante oamenilor. Poți chiar să-ți pui reminder în calendar ca să nu uiți.
Dar nu fi prea insistent – e suficient să dai un semn o dată pe lună.
Nu-ți face prieteni doar ca să ai multe conexii – mai bine ai un cerc mai restrâns de oameni cu care chiar construiești relații, decât să încerci să ții legătura cu sute de cunoscuți vagi.
Antropologul britanic Robin Dunbar spune că poți menține contactul regulat cu 150-200 de oameni, te poți vedea și vorbi la telefon cu maxim 50, și poți avea relații apropiate cu 5-7 persoane.

E mult mai important să te vezi din când în când la o cafea cu prietenii, să discutați ce mai e nou, să faceți schimb de cărți. Important e să vă placă să stați de vorbă și să vreți să vă cunoașteți mai bine.
Fii deschis la orice oportunitate de networking
Nu știi niciodată de unde poți cunoaște oameni interesanți sau cine are contacte utile și experiență valoroasă. Fii politicos cu toată lumea și exersează small talk-ul (conversațiile scurte de socializare). Cei mai mulți oameni sunt binevoitori și te vor ajuta bucuroși dacă ai nevoie.
La o conferință, nu vorbi doar cu speakerii și directorii – stai de vorbă cu oricine ți se pare interesant, indiferent ce job are. Uneori poți învăța mai multe de la recepționera unui hotel decât de la un CEO!
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-l mai departe și prietenilor tăi care vor să-și extindă cercul de cunoștințe profesionale!
Sursa imaginii: Unsplash
Etichete: networking, relatii profesionale, comunicare, dezvoltare personala, cariera, conexiuni, small talk