Un nou studiu PISA arată că tinerii au mari dificultăți în a evalua corect informațiile găsite online, deși majoritatea se consideră destul de pricepuți la căutarea pe internet.
Cercetarea a scos la iveală că doar 51% dintre adolescenții de 15 ani cred că pot să evalueze dacă o informație de pe internet este adevărată sau falsă. În schimb, 69% dintre ei sunt încrezători că știu să caute informații online.
Studiul PISA mai arată că aproximativ 60% dintre adolescenți spun că verifică mai multe surse înainte să decidă dacă o informație e corectă. E îngrijorător că acest procent e mai mic decât acum 3 ani, când 72% dintre tineri făceau asta.
Ce fac adolescenții cu informațiile găsite pe internet
Unul din trei adolescenți recunoaște că distribuie informații pe rețelele sociale fără să verifice dacă sunt adevărate. Studiul arată că există diferențe între felul în care băieții și fetele folosesc internetul:
- Fetele tind să fie mai atente și verifică mai des din mai multe surse
- Băieții se mulțumesc de obicei cu o singură sursă înainte să tragă concluzii
De asemenea, adolescenții din familiile mai înstărite și cei pasionați de tehnologie au mai multă încredere în abilitățile lor digitale.
Cum stau profesorii cu tehnologia
Cercetarea a evaluat și pregătirea profesorilor pentru era digitală. Rezultatele nu sunt tocmai încurajatoare:
- Doar 50% dintre elevi cred că profesorii lor se pricep la tehnologie
- 60% dintre elevi spun că profesorii lor sunt dispuși să folosească tehnologia la ore
- 60% dintre școli au tehnologie care funcționează cum trebuie
- Doar 46% dintre elevi au acces ușor la resurse digitale în timpul orelor
Specialiștii subliniază că nivelul de pregătire digitală al profesorilor influențează direct cât de bine se descurcă elevii cu tehnologia. Pentru asta, e nevoie ca statul să investească mai mult în:
- Pregătirea profesorilor pentru era digitală
- Îmbunătățirea infrastructurii tehnologice din școli
- Dezvoltarea abilităților digitale ale elevilor
Te invităm să distribui acest articol pentru a ajuta mai mulți părinți și profesori să înțeleagă provocările cu care se confruntă tinerii în mediul online.
Sursa imaginii: Unsplash
Etichete: adolescenți și tehnologie, știri false online, educație digitală, PISA studiu, pregătire profesori, tehnologie școli