O veste excelentă pentru șoferii din zona Moldovei – cinci oferte importante au fost depuse astăzi pentru construirea drumului expres care va lega orașele Focșani și Brăila. Este vorba despre un proiect uriaș, care va costa peste 5,3 miliarde de lei și va fi finanțat din fonduri europene.
Cine sunt constructorii care vor să construiască drumul?
Printre companiile care s-au înscris în cursă se numără:
- WEBUILD SPA din Milano (Italia) – o companie cu experiență în construcții mari de drumuri
- O echipă condusă de TRACE Group Hold din Bulgaria, care lucrează împreună cu mai multe firme românești cunoscute precum Tancrad, Citadina 98 și alte companii specializate în proiectare și construcții
- SA&PE Construct din România împreună cu firmele Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company
- CONI din România în parteneriat cu Pimk și TQM Management
- DANLIN XXL din România care colaborează cu Intertranscom Impex și Groma Hold
Ce vom avea după ce se termină lucrările?
Noul drum expres va fi unul dintre cele mai moderne din țară. Iată ce va include:
- O lungime totală de 73 de kilometri
- Două benzi pe sens, fiecare bandă având o lățime de 3,5 metri
- O bandă mediană de 3 metri lățime pentru siguranță
- Acostamente consolidate de 2,25 metri pe fiecare parte
- Parapete speciale de tip New Jersey în zona mediană
Un aspect foarte important: drumul va face legătura între:
- Autostrada Moldovei (A7) care merge de la Ploiești la Pașcani
- Podul nou peste Dunăre de la Brăila
- Drumul Expres Brăila-Galați
- Drumurile spre Tulcea și Constanța
Pentru șoferii care vor folosi drumul, vor fi construite:
- 2 parcări moderne cu 120 de locuri fiecare
- Platforme de cântărire pentru camioane
- Spații de servicii cu 150 de locuri de parcare
- Benzinării și magazine
- Un centru special pentru întreținerea drumului și monitorizarea traficului
Ce este nou și special la acest proiect?
Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, a explicat că acest proiect aduce multe noutăți:
- Este primul drum mare care va fi construit într-un singur contract
- Se pune accent pe angajarea oamenilor din zonă, inclusiv șomeri și persoane cu dizabilități
- Se folosesc tehnologii prietenoase cu mediul:
- Materiale de construcție sustenabile
- Utilaje hibride și electrice pentru reducerea poluării
- Se folosește tehnologia modernă BIM (Building Information Modelling) pentru o construcție mai eficientă
Un element important pentru șoferi: deși drumul se construiește ca un singur proiect mare, porțiunile gata vor putea fi folosite imediat ce sunt terminate, fără să fie nevoie să se aștepte finalizarea întregului drum.
Calendarul lucrărilor arată așa:
- 6 luni pentru proiectare
- 36 de luni pentru construcție
- Garanție de 5 ani pentru toate lucrările
Nodurile rutiere – punctele cheie ale drumului
Pe traseu vor fi construite 57 de poduri și pasaje și șase noduri rutiere importante:
- Nodul Focșani (legături cu A7)
- Nodul Milcovul (legături cu DN23A)
- Nodul Măicănești (legături cu DN23)
- Nodul Corbu (legături cu DN23)
- Nodul Siliștea (legături cu DJ221C)
- Nodul Brăila (legături cu drumul expres spre Buzău)
Vă îndemnăm să împărtășiți această veste bună cu toți prietenii și cunoscuții care folosesc des drumurile din Moldova. Cu cât mai mulți oameni știu despre acest proiect important, cu atât mai bine vom putea urmări progresul lucrărilor și ne vom bucura împreună de rezultate!
Sursa imaginii: TeleM Regional
Etichete: drum expres Focșani-Brăila, infrastructură rutieră Moldova, investiții dru