Gigantul american al cafenelelor face o schimbare majoră în politica sa, după aproape 6 ani în care a permis oricui să folosească spațiile sale, chiar și fără să cumpere ceva. Conform Business Insider, noile reguli se vor aplica mai întâi în America de Nord, începând cu sfârșitul acestei luni.
Ce se schimbă concret pentru clienți? De acum înainte, va trebui să cumperi măcar o cafea sau altceva din meniu ca să poți sta în cafenea sau să folosești toaleta. Regulile se aplică atât în interior cât și pe terasă.
De ce a luat Starbucks această decizie?
Jaci Anderson, purtătoarea de cuvânt a companiei, explică simplu: „Majoritatea magazinelor au deja astfel de reguli. E un pas firesc prin care ne asigurăm că cei care chiar cumpără ceva de la noi pot să se bucure de spațiile noastre și să folosească toaleta când au nevoie.”
Ea a clarificat și cine e considerat client:
- Oricine cumpără ceva
- Cei care vin împreună cu cineva care face o cumpărătură
Schimbarea intră în vigoare pe 27 ianuarie în toate locațiile din America de Nord. În fiecare cafenea vor fi puse afișe clare cu noile reguli: „Spațiile noastre – cafeneaua, terasa și toaletele – sunt doar pentru clienții care cumpără ceva și pentru angajații noștri”.
Cum vor fi puse în practică noile reguli
Angajații vor primi instruire specială pentru:
- Cum să aplice noile reguli
- Cum să ceară persoanelor care nu respectă regulile să părăsească spațiul
- În ce situații pot să apeleze la autorități dacă e nevoie
De ce avea Starbucks politica „ușilor deschise”?
E interesant că această schimbare vine fix când se împlinesc aproape 6 ani de când Starbucks a introdus politica „ușilor deschise”. Totul a pornit în 2018, după un incident urât într-o cafenea din Philadelphia:
- Doi bărbați de culoare au fost arestați după ce unul dintre ei a vrut să folosească toaleta
- Nu cumpăraseră nimic și li s-a refuzat accesul
- Angajații au chemat poliția
Noua decizie pare să contrazică și planurile anunțate recent de Brian Niccol, șeful companiei. În septembrie el vorbea despre transformarea cafenelelor într-un „al treilea spațiu” – un loc primitor unde oamenii să poată sta și socializa, cu mobilier comod și design plăcut.
Ce părere ai despre această schimbare? Crezi că va afecta modul în care oamenii folosesc cafenelele Starbucks? Împărtășește-ți opinia în comentarii și distribuie articolul dacă ți se pare interesant.
Sursa imaginii: Socoal Media Images
Etichete: Starbucks, cafenele, politica usi deschise, client, spatiu public, reguli noi