vineri, decembrie 6, 2024

OpenAI introduce capacitatea de integrare in ChatGPT, facand magazinul sau mai atractiv pentru editori

Share

Gigantul AI OpenAI a introdus recent capacitati de integrare in ChatGPT, facand chatbot-urile personalizate mai atractive pentru editori. ChatGPT Store le permite acum editorilor sa indexeze chatbot-urile create de ei in interiorul chatbot-ului ChatGPT.

Care este noutatea adusa de OpenAI?

Inainte de aceasta integrare, utilizatorii puteau adresa intrebari de tipul „Haine de vara stilate pentru barbati” si primeau raspunsuri generice bazate pe setul de date existent al lui ChatGPT. Acum, caracteristica @mention le permite utilizatorilor sa specifice chatbot-ul preferat, precum @Vogue, pentru a primi un raspuns personalizat.

Pentru editori, aceasta inseamna ca isi pot indexa chatbot-urile create in GPT Store direct in interiorul noului ChatGPT.

„Este mai degraba o modalitate de a face mai convenabil pentru utilizatorii existenti ai GPT-ului tau sa interactioneze din nou”, a declarat Josh Jaffe de la Ingenio.

Traficul de cautare si social al editorilor este in scadere. Unii se indreapta catre canalele de chat cu chatbot, precum Poe de la Quora, pentru a spori descoperirea si traficul de referinte.

Care sunt beneficiile aduse editorilor?

Noua caracteristica @mention face ca GPT Store sa fie mai atractiv pentru editori. Chatbot-urile personalizate pot aparea mai usor in fata utilizatorilor.

De asemenea, editorii pot creste gradul de angajare al publicului existent si pot atrage noi utilizatori prin raspunsurile personalizate oferite in ChatGPT.

„Acest lucru ar putea creste interesul editorilor de a fi disponibili in ecosistemul ChatGPT”, spune Nick Martin de la Direqt.

Lansat la inceputul lunii ianuarie 2023, GPT Store costa 20$ pe luna. Insa modelele de monetizare neclare si potentialul ca chatbot-urile sa inlocuiasca vizitatorii site-urilor editorilor ii face precauti in investitiile in GPT personalizate.

Citeste si
Microsoft se confrunta cu presiunea de a dovedi rentabilitatea investitiilor in IA – drumul nu este direct

Care sunt provocarile cu care se confrunta editorii?

Unele provocari mentionate de editori:

  • Niciun model clar de monetizare pentru editorii de stiri si lifestyle
  • GPT Store este in spatele unui paywall
  • Unele platforme proprii deja rezolva nevoia de instrumente AI (ex. Raptive)

Cu toate acestea, editorii asteapta actualizari din partea OpenAI care sa raspunda la aceste provocari. Sentimentul general este ca merita sa te implici daca efortul nu e prea mare, iar sansele de a construi o audienta sunt bune.

Exemple de utilizari posibile in GPT Store

Ingenio a creat trei chatbot-uri AI in GPT Store pentru platforma sa Astrology.com . Procesul a fost simplu – a durat cateva ore pentru cont, incarcare prompt si trimiterea chatbot-ului personalizat.

Alte utilizari mentionate:

  • Instrumente SEO – testing AI pentru optimizare motor de cautare
  • Creare de continut vizual – imagini, grafica
  • Corectura de text – editare de copywriting

In concluzie, integrarea ChatGPT cu GPT Store face ca magazinul OpenAI sa fie mai atractiv pentru editori. Raman insa provocari legate de modele de afaceri, monetizare si canibalizarea traficului site-urilor proprii. Integrarile viitoare vor fi decisive pentru adoptarea pe scara larga de catre industria editoriala.

Citeste si...

[wp-rss-aggregator]

Citeste si...